2006. november 30., csütörtök

Ha nincs ihlet

Aki szellemi munkát végez, az bizonyára tudja, hogy bizony néha egyszerűen nincs ihlet.
Írók közt dolgoztam/éltem az elmúlt 12 évben. Tudom jól, hogy ilyenkor megfeszülve sem tud semmi értelmeset összehozni az ember. Velem pont ez volt ma majdnem egész nap.
Még mindig ki vagyok borulva amiért feltörték a kocsimat 2 napja és elvitték a laptopomat, iratokat, meg még sokminden mást. És persze a könyvemet is, aminek éppen a közepén jártam. Persze mindent meg lehet szerezni újból, de azért szar érzés. Nem is az anyagi kár - bár az is jelentős - hanem inkább a biztonságérzet elvesztése. Eddig ha betettem valamit a kocsiba, akkor az ott is maradt.
Chris - a főnököm - kétszer is bejött ma a szobámba és elmondta, hogy nem engem hibáztat a laptop eltünéséért, meghogy januárban kapom a következőt, hogy a munkámmal mennyire elégedett, stb. Jólesett meg minden, de csak nem tudtam a munkámra koncentrálni.
A munkaidő 9-17:30-ig tart. Egész nap arra vártam, hogy végre hazajöhessek. Erre délután fél ötkor egyszercsak megszállt valami és vadul belevetettem magam a vizsgaprojektembe. Úgy nyomtam a statisztikai elemzéseket, teszteket és analíziseket, mintha ez lenne a világ legjobb szórakozása. Hirtelen a kreativitásom - ami munkán kívül sohasem működött - is újra szárnyalni kezdett. Mikor legközelebb az órára néztem 17:45 volt. A körülöttem dolgozó kollégák már elmentek. Átballagtam Chris-hez és megmutattam neki, hogy mire jutottam az "egész napi" munkámmal. Átnézte, majd gratulált és azt mondta, hogy elküldhetem és jövő héttől életbe lépnek az általam leírt elképzelések.
Hát így történt, hogy befejeztem a zöld öves vizsgaprojektet. Számításaim szerint - amiket többször is leellenőriztünk Chris-el együtt - cirka 250.000 USD spórolással lehet számolni éves szinten. Jó, mondjuk nem ma kezdtem a munkát, de két-három hét alatt nem rossz teljesítmény. Persze szívesen leírnám, hogy miről is van szó, de nem tehetem. Túl jó helyem van ennél a cégnél ahhoz, hogy vállalati titkokat osszak meg a neten. A lényeg az, hogy kegyetlenül szar kezdés után jól fejeződött be a nap.
Szépen hazajöttem és folytattam a hálószobánk belső szigetelését, amit vasárnap kezdtünk el. Már nagyon unom, hogy a franciaágy a nappali közepén van és nem férünk el tőle. Talán holnap délre készen is leszünk.

1 megjegyzés:

Időpont: 2006. december 1. 9:48:00 GMT+1 , Blogger Jan_OS írta...

legalább történr valami pozitivum is a héten :)

 

Megjegyzés küldése

Feliratkozás Megjegyzések küldése [Atom]

<< Főoldal