2006. november 30., csütörtök

Mit jelent 82%?

A napokban történt, hogy megkaptam az eredményemet a Lean Six Sigma Green Belt vizsgámról. 70%-tól van meg a vizsga, s nekem 82% lett.
Aki ismer, az tudja, hogy sosem voltam jó tanuló, a vizsgáimat rendre elszúrtam és a statisztika mindig is mumus volt a számomra. Ebben a vizsgában rengeteg statisztikai példa & kifejtős & teszt feladat volt. Tény, hogy minden jegyzetet lehetett használni, de még így is 12 órát adnak a megoldására. A tanárok korábban azt mondták, hogy az igazán jók 8 órán belül meg tudják csinálni. Nekem 5,5 óra kellett hozzá.
No de bementem a főnökömhöz - aki mellesleg nagyon jó kis főnököcske és akihez foghatóval nem volt dolgom már majdnem 7 éve - aki a 82%-ra azt monta, hogy elég gyengécske. Persze örült, hogy megvan, mert tudja, hogy nem a legegyszerűbb vizsga, de mégis megkérdeztem, hogy mire alapozza meglátását. Kiderült, hogy náluk US-ban a csoportban legjobb eredményt elérő kapja a 100%-ot, a többiek pedig ahhoz viszonyítva. Eszerint, ha gyenge volt a csoport, akkor én méggyengébb vagyok. Erre én csak azzal tudtam válaszolni, hogy a tanáraim angolok, így valószínűleg az angol módszer szerint osztották a százalékokat. Mivel Oxford Brooks Univ-re jártam, ezt a módszert ismerem. 100%-ot senki semmilyen körülmények között nem érhet el. 90% felett azok vannak, akik mesterien ismerik és alkalmazzák az adott témakörben elsajátítható tudást. 80% felett kiváló teljesítmény, 70% felett jó, 60% alatt bukta. Mivel láthatóan szar napja volt a főnöknek, jól elcseszte az enyémet is. Mindegy, a főnökök már csak ilyenek.
Persze nem ez számít igazán, hiszen az angolok megírták, hogy kiváló eredmény, meg nehéz lehetett nem anyanyelven vizsgázni... A lényeg, hogy már "csak" a vizsgaprojektemet (amivel minimum 150.000 USD-t kell spórplni a cégnek, vagy 20 százalékot javítani valamilyen minőségi jellemzőn) kell beküldenem és meglesz végre a zöld övecském. Tán még soha nem tanultam és dolgoztam ilyen kitartóan semmiért.
De mostmár érdekel, hogy vajon máshol mit ér egy 82%-os vizsga?

Címkék:

7 megjegyzés:

Időpont: 2006. november 30. 11:03:00 GMT+1 , Blogger Kovács Krisztián írta...

Na valamit jól elszúrtam.
Miért lehet az, hogy az új post csak az arhívok között jelenik meg?

 
Időpont: 2006. november 30. 12:19:00 GMT+1 , Blogger Kovács Krisztián írta...

Jólvan, megjavult.

 
Időpont: 2006. november 30. 13:41:00 GMT+1 , Blogger Unknown írta...

Azért olvasd el mégegyszer...:)

 
Időpont: 2006. november 30. 14:01:00 GMT+1 , Blogger Kovács Krisztián írta...

Mármint mit olvassak el mégegyszer?

Tudom, hogy tele van helyesírási hibával, amit elvileg már javítottam is, de valahogy nem akarja betenni az oldalra.

 
Időpont: 2006. november 30. 20:39:00 GMT+1 , Blogger Unknown írta...

Már betette..:)
Azért jó olvasni, hogy mi minden történik veled.
Csak serényen az LSS-el, és akkor egypár év múlva együtt sörözhetünk a Tasmán-tenger partján.

 
Időpont: 2006. november 30. 23:58:00 GMT+1 , Blogger Kovács Krisztián írta...

Bizony az nem lenne rossz.
A gondom csak az, hogy minél többet foglalkozok vele, annál jobban tudom, hogy mennyit kell még fejlődnöm.

 
Időpont: 2006. december 1. 0:53:00 GMT+1 , Blogger Unknown írta...

Krisztiánom, ez mindennel így van, ha az embernek egészséges a személyisége...

 

Megjegyzés küldése

Feliratkozás Megjegyzések küldése [Atom]

<< Főoldal