2008. október 5., vasárnap

Az elso szombat Connecticutban

Kemeny kis napom volt. Reggel 7-kor keltem, 9-kor a repteren voltam kocsit berelni. Na\ mondjuk azt speciel credit card nelkul nem lehet. Azaz lehet, ha amerikai a debit cardja az embernek. Ha kulfoldi vagy es csak debit cardod van, akkor is lehet, de 6 hettel a berles elott mar be kell jelentkezni. Szoval mondtam nekik magyarul, hogy Anyatok! es mentem vissza a szallodai minibusszal.
10-kor mondtam a szalloda portajan, hogy kene a minibusz, mert szeretnek bemenni Hartfordba. Kerdezte, hogy mit szeretnek ott csinalni. Mondtam, hogy varostnezni, setalni, vasarolgatni, meg ilyenek, aztan majd keresek egy taxit es hazajovok. Hat, nem tul finoman, de lebeszelt rola. Egyreszt, mint kiderult, a belvarosban nincsenek igazan boltok. Az kint van a varoson kivul mashol, masreszt Hartfordban az egvilagon semmi sincs, amit erdemes lenne megnezni (nehezen hiszem el, de megiscsak o az idevalosi). Raadasul azt mondja, hogy nem tul biztonsagos celtalanul setalgatni a varosban. Inkabb ne menjek oda, a kisbuszos elvisz szivesen vasarolni. Na a jo kis amcsi filmek alapjan ezzel sikerult elteriteni eredeti tervemtol. Vegulis tenyleg szerettem volna venni 1-2 dolgot, tehat irany a kornyek legtutibb bevasarlo kozpontja, ami a hoteles szerint jo elektronikai cuccok es ruhak vetelere.
Ok, odaertunk, kerdezi a sofor, hogy mikor jojjon? Mondom fogalmam sincs, inkabb majd en hivom, hiszen ugyis akarok itteni mobilt venni (merthogy az otthonival rendkivul mokas modon nem tudok itteni szamokat hivni). Ok, majd szoljak es jon. Kiraly, elkoszonunk, elmegy.
A "bevasarlokozpont" olyan volt, mint a Budakeszi melletti outlet. Ruha volt dogivel (foleg noi), de az, amit en szerettem volna, az nem volt. Ott alltam a nagybudos semmi kozepen. Persze vehettem volna ruhat, csakhat ez megiscsak Connecticut, ami divatilag nem igazan a modern dolgokrol szol. Vehettem volna dolgokat, amik otthon kb. 100 eve mentek ki a divatbol, csak ezek eppen uj anyagokbol (erttsd muszal) voltak. Ja, meg vehettem volna 2000 dolcsiert modern, hiper-szuper futogepet, vagy eppen konyvet (ami Dublinban olcsobb), de meg 4-5000 dollaros gyuruk es nyaklancok is voltak. Szoval, OK, hogy a 4*-os szallodabol oda vittek, csak en nem ezt akartam.
Elindultam hat lefele a dombrol az ut szelen a fuben, hogy ratalaljak arra a helyre, amit utkozben lattam. Sikerul is fel ora gyaloglas utan eljutni egy masik "bevasarlo kozpontba". Ez azert van idezojelben, mert nem tartom igazan bevasarlo kozpontnak azt, mikor egymastol 2-500 meteren belul vannak a kulombozo uzletek. No mindegy,volt ott egy Best Buy, ami az elektronikai bolt a kornyeken (15 merfoldes kornyek). Bementem es egybol megtalaltam par dolgot, amit szerettem volna. Szoval mar a birtokomban van nehany amerikai sorozat (How I Met Your Mother 1-2, Chuck 1, Psych 1-2) DVD kiadasa es sikerult vennem egy videokamerat is. Ez pedig egy SONY HDR-SR11 tipusu (olcsobban vettem, mint a linken talalhato darab) 60 GB wincsivel rendelkezo full HD kamera. Ezt mondjuk mar otthon kineztem, mert hogy itt sokkal olcsobb, mintha Dublinban vennem. Mobiltelefon persze nem volt. Sebaj, lejjebb az uton van valahol a Wal-Mart, ott lattam. Petra pont akkor hivott, mikor kijottem az aruhazbol. Elmondhatatlanul jol esett, hogy tudtam vele beszelni. Uj erot kaptam.
------ Kicsit off csaladi tortenet --------
Egyebkent egesz nap ugy ereztem magam, mint mikor valamikor 14-15 eves koromban egy live fantasy kirandulas alkalmaval Kuvik mondta, hogy neki eros helyismerete van es tud egy rovidebb utat a celhoz a Borzsonyben. 2 perccel utana mar el voltunk tevedve. Na akkor tanultam meg, hogy ha ilyen estben faradt az ember, akkor nem leulni kell, hanem tovabbmenni. Koszonet erte Adriannak. Eszembe jutott, mikor ott annak idejen meg a mokabol csomagolt savanyucukrot is kiporcioztak a haverokkal, hogy maradjon esetleg ejszakara es reggelre is. Ez lehet, hogy nem tartozott nagyon ide, de ha Adrian olvassa, akkor talan O is emlekszik meg az estre. Tobbek kozott az eletemet is megmentette ott egy szinte fuggoleges szakadeknal. Amig elek nem fogom elfelejteni, ami aznap tortent, pedig semmi bajunk nem lett.
----------- Offtopic vege -------
A Wal-Mart ujabb feloranyi setara volt (persze meg mindig az ut mellett 20 cm-re, merthogy jarda sehol). Meg is vettem a telefont (nem egy csucsmodell, de telefonalni es SMS-ezni lehet vele (elvileg, de erre meg kiterek majd). Persze kicsomagoltam egybol a kis joszagot, amire az volt irva, hogy azonnal hasznalhato. Na ez persze nem teljesen volt igaz. Azonnal hasznalhato, ha kocsival vagy es ra tudod tenni az autos toltore. Sajnos en ezt nem tudtam megtenni. Ez az en hibam, nem az ovek, en nem vagyok felkeszulve az itteni viszonyokra.
Szoval a hatizsakom kezdett megtelni, a hotel baromi messze volt es en meg mindig nem tudtam hivni oket, pedig ekkor mar deluten 1 mult. Megint bementem a Five Guys-hoz, de megint nem tudtam a felet sem megenni a legkissebb menunek, pedig igazan ehes voltam. Gondolkoztam, hogy mit is csinaljak, aztan rajottem, hogy semmi gond sincs, hiszen vittek mar haza innen, tehat tudom az utat. Kicsit hosszu, de egy kis seta nem art. A Wal-Mart persze mar Avon-ban van es nem Simsbury-ben, de a ketto kozott csak 3 merfold van.
Legyalogoltam az Avon kozpontjaban levo utkeresztezodesig, dobtam egy balost es mar rajta is voltam a hazavezeto uton. Na ilyenkor jo az a kis tulajdonsagom, hogy ha egy nem tul bonyolult uton megyek valahova, akkor 1-2 even belul nem tevedek el ugyanazon az uton.
Utkozben volt egy italbolt, ahol vettem egy light (diet) coke-t es egy pici uveg Balantines-t. Azert kis uveg, mert csak fel liter. Itt a nagy uveg 1,75 l, a normal 0,75l, a kicsi 0,5 es a pici 0,05l. Kerdeztek is azeladok, hogy biztos eleg lesz-e. Nekem vagy 2 hetre, ami a cel. Nem hittek el, de ok. Egyebkent sokkal olcsobb, mint Dublin-ban, de azert Budapesten megolcsobb a pia. A feles Bali 12 dolcsi volt, ami kb. 9 euro.
Setaltam tovabb hazafele es neha megprobaltam stoppolni. Na ez nem ment nagyon. Egyszer allt meg egy idosebb no, hogy hol robbant le a kocsi, segitsen-e szerelot hivni. Mondtam, hogy nincs kocsim, erre meg sem tudott szolalni. Mondtam, hogy merre mennek (tokegyenesen az uton), de erre csak kozolte, hogy o elobb elkanyarodik, aztan a gazba taposott es elviharzott. Pedig egy darabon elvihetett volna. Na mindegy, mentem tovabb.
Avon es Simsbury tenyleg kb. 3 merfoldre van egymastol. Csakhogy Avon kozpontjatol a Simsbury Inn-ig az ut kb. 5-6 merfold. Delutan fel 5-re sikerult hazagyalogolni. Kisse elfaradtam, de azert nem volt rossz nap, hiszen legalabb nem unatkoztam.
Ettem vacsit, es most itt az iras. Este 9 ora mult par perccel es hat ma sem kell altatni. Azert persze az kiderult, hogy a telefon aktivalasa utan meg 2 napot varnom kell, hogy nemzetkozi szamot hivhassak, de sebaj, hetfon mar tudok majd szabadon telefonalgatni.
A kamerat iskiprobaltam 5 perc erejeig. Nagyon kiraly, majd teszek fel filmeket, ha hazamentem.
Most pedig asszem lefekszem es reggelig alszom. Baromira elfaradtam.
Jo ejszakat mindenkinek!

3 megjegyzés:

Időpont: 2008. október 6. 2:30:00 GMT+2 , Blogger Jan_OS írta...

Ahoy Koko Barát!
Figyelj csak nem emlékszel véletlenül, hogy az EDS-es wifi hálózathoz (sandeepeg), a laptoposhoz.. hogy mi volt ajelszó?

 
Időpont: 2008. október 6. 16:42:00 GMT+2 , Anonymous Névtelen írta...

Krisztián Barát, a héten délutános vagyok, adj egy számot amin feltudlak hivni és akkor dumálunk.. Szálloda/Panzió/Szoba/Telefonfülke/Mobil bármi jöhet :)

János

 
Időpont: 2008. október 10. 16:32:00 GMT+2 , Blogger Jan_OS írta...

én még sosem jártam usankában, de mindenki azt mondja nem szabad igy gyalog jönni menni, ezt ott nem szokás és veszélyes is..

 

Megjegyzés küldése

Feliratkozás Megjegyzések küldése [Atom]

<< Főoldal