2008. szeptember 19., péntek

VISA - MasterCard - Laser

Mit csináljon az ember, ha az éjjel kellős közepén arra ébred, hogy kialudta magát? Hát frissít egyet a blogon. Munkáról még mindig semmi hír, de elméletileg hétfőn kezdek. Csak azt nem tudom, hogy hányra és kihez kell menni, de talán délután erre is fény derül.

Ma egy olyan dologról írok, amiről már régóta szerettem volna. Ez pedig a Laser Debit Card (debit card - folyószámlához kapcsolódó kártya, melynél hitelt nem lehet igénybe venni).

Nem tudom, hogy más országokban hogyan működik a külföldiek bankszámla nyitása és a kérhető bankkártyák, de valószínűleg ez az itteni egy egyedi szisztéma.
Az ember megjön az országba és bankszámlát nyit, hogy legyen hova utalni a fizetését (ha majd persze lesz neki). Ezzel nincs is semmi gond, nekünk 10 perc volt az Allied Irish Bank (AIB) fiókjában. Ez a mai napon még mindig Írország legnagyobb lakossági bankja. 1-2 héten belül postán küldenek ki mindent, amire szüksége lehet az embernek. Kártya pin kód, netbank elérés, azonosító, pin ahhoz is, külön levél a számlaszámról és a dombornyomott Laser Meastro Debit Card. Ez jó, mert lehet vele vásárolni éspénzt felvenni automatából )meg persze cash back-re is jó). Csakhogy ebben a mai világban az ember néha szeretne online vásárolni. Na erre ez nem jó. Vagy legalábbis az online boltok 99,9%-a nem fogadja el.

Utánanéztem, hogy miért is van ez a Laser dolog? Hát bizony, az ír bankok nem csatlakoznak a nemzetközi online debit banki rendszerhez (mert nekik ez így olcsóbb, az emberek meg le vannak szarva), ezért aztán normál debit kártyát nem forgalmazhatnak. A kis Laser meg használható külföldön is, tehát csak a internet korára nincs felkészítve a rendszer.
Ez persze azért is jó nekeik, mert így mennek a hitelkártyák, amivel többet költenek az emberek és utána fizethetik a zsíros törlesztéseket.

Még nyáron bementem a bankba, hogy nekem kell egy normál Visa, vagy MasterCard, hiszen szeretnék online repjegyet venni, meg mást is persze. Jött a párbeszéd:
- "Sajnos csak a Laser az, ami debit kártya."
- "Akkor kérek credit cardot (folyószámlához kapcsolt hitelkártya)."
- "OK, töltse ki ezt az 5 oldalt, majd elbírálják a kérelmet. Ja, és csatolja az elmúlt 1 évre a bankszámlakivonatokat."
- "Ha venné a fáradságot, hogy megnézze a számlám, akkor látná, hogy annyi ideje még nem vagyok itt."
- "No problem, az otthoni kivonatok is jók lesznek."
- "Király! Nem baj, hogy magyarul lesz?"
- "Nem, miért lenne?" - OK, tényleg EU tag vagyunk mi is, a magyar is elfogadható.
- "Köszi, kitöltöm és jövök."

Ktöltöttem az 5 oldalt, ahová szerencsére az iskoláimat nem kellett beírnom, de ezenkívül szinte mindent. Letöltöttem az otthoni kivonataimat, és csak mert jófej vagyok (és nem hiszek el mindent) csatoltam hozzá fordítást a mindenhol megjelenő kucsszavakról.
Kb. 1 hét múlva jött a telefon a közpntből, hogy sajnos elutasítják a kérelmemet. Nincs csatolva az angol nyelvű kivonat. Mondom, persze, hiszen ez a magyar egy olyan furcsa ország, ahol anyanyelven, azaz magyarul lehet online letölteni a a kivonatokat. Pont ezért írtam hozzá fordítást. Hát az neki nem jó, mert akár hazudhatok is. Mondom, ha akarnám akkor pár óra alatt készíthettem volna angol nyelvűt is otthon, de ez eredeti. Hát neki ez így akkor sem jó. már csak a telefon letétele után mondogattam, hogy Deine schöne zukker mutter (kezdők, vagy túl jó németesek kedvéért "a te jó édes anyád"). Na akkor most mit tegyek?

A St. Stephen's Green mellett pont volt egy Halifax hírdetés, hogy ők VISA Debit kártyát adnak az új számlákhoz. Több sem kellett, online kitöltöttem a nyomtatványokat, beküldtem, postán jött, hogy miket kell még csatolnom, amit postán vagy személyesen tehetek meg. Elkocogtam egyik nap a fiókjukba (arra jártam dolgozni, úgyhogy kb. 1 perces kitérő volt) és 5 perc alatt megvolt a dolog. Itt az a móka, hogy ha havi minimum 1.500€-t teszek a számlára, akkor egyedül a nem eurós utalások kerülnek pénzbe, egyébként pedig minden utalás, készpénzfelvétel, beszedési megbízás ingyenes (mármint a bank nem számít fel kezelési költséget, ami az AIB-nél minden esetben minimum 20 cent) és természetesen havidíj sincs.
Na ez az előnye Írországban az angol bankoknak.

Nemrég megkaptam az utolsó Microsoft-os fizetésemet és egyből utaltam is 1500-at az új számlámra, amiről már ki is fizettem a karácsonyi repülőjegyet haza és vissza.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Feliratkozás Megjegyzések küldése [Atom]

<< Főoldal