2008. augusztus 10., vasárnap

Észak-Írország (második rész pár képpel)

Hol is tartottunk? Ja igen, vasárnap este kissé leverten és elázva vacsiztunk és aztán aludtunk. Azt kifelejtettem, hogy a bed & breakfast-ban - ahol aludtunk - nagyon kedves volt a házinéni és berakta a farmereket a szárítógépbe, így amikor vacsi után a szállásra értünk, azok már szárazok voltak. Sajnos azonban még mindig nem tudtuk hordani őket, mert valamitől elég büdösek lettek. Valószínűleg a szárítógép volt kissé büdöske. Na mindegy, a szándék a lényeg.
Hétfőn reggeli után indultunk a Giant Causeway-hez. Ez a hely arról híres, hogy egy ősi vulkánkitörés hatására bazaltoszlopok keletkeztek. Nade nem csak 1-2 darab van, hanem kb. 40.000, ráadásul gyönyörű, néhol szinte szabályos ötszög alapúak. Egyik ilyen oszlopnak az átmérője sem éri el az 1 métert.









A legenda szerint az ír óriás építette ezt az utat Skócia felé, hogy megverekedjen az ottani óriással. Valamiért az egyik cipőjét ott is felejtette, vagy legalábbis van egy bakancs formájú bazaltdarab az út mentén. Orgonája is volt ennek az óriásnak, vagy legalábbis a hegy oldalában van egy olyan rész, ahol a bazaltoszlopok orgonasípokra hasonlítanak.
Ezután megnéztünk még egy romos várat, ami nem messze volt. Újkorában nem lehetett rossz hely, de mistanra, hogy csak néhány fal áll, már nem egy olyan hely, ahol túl sok időt tölt az ember.
Mivel Bushmill kisváros mellett voltunk, egyértelmű, hogy (az én unszolásomra) meglátogattuk a Bushmills whiskey gyárat. Ez a legrégebbi engedélyel működő whiskey gyár a világon. Persze ehhez hozzá tartozik, hogy az 1600-as évekig nem is volt sehol engedélyhez kötve a whiskey gyártás. No mindegy, a lényeg az, hogy itt 1608 óta gyártanak egész jó whiskeyt. A gyárlátogatás egész érdekesre sikerült, de sajnos tilos volt a fényképezés. azért egy kis kóstolót kaptunk a végén, s mivel Peti vezetett és Petra nem szereti a whiskeyt, én benyomtam 3 felest. Kipróbáltam egy 10 évest és két 12 évest. Egyszer, amikor régebben Dublinban voltam tréningen, egy svájci kollégával ittunk 16 éves Bushmillst. Olyat azonban nem adtak a gyárban kóstolónak, hiszen abból egy üveg kb 70€, szemben az átlagos 25-40€-val.
Ezek után elindultunk hazafelé. Ebédre még megálltunk Belfastban, aztán robogtunk tovább. Este hazaérkezés után csak arra volt erőnk, hogy egy gyors fürdés után bezuhanjunk az ágyba.
Kissé fárasztóra sikerült a hétvégi kiruccanás. Olyannyira, hogy csak mostanra kezdjük kipihenni. Sosem voltam igazán az aktív pihenés megszállottja és őszintén szólva ezután sem leszek. Nem megy nekem igazán ez az egyik helyről másikra rohangálás. Az, hogy megnézünk egy várost 2 nap alatt, az megy, de ez a 3 nap alatt 10 helyet nézünk és egyfolytában sietünk valahová, valahogy nem nekem való. Mondjuk ettől függetlenül jó volt a hérvége.

1 megjegyzés:

Időpont: 2008. augusztus 12. 23:41:00 GMT+2 , Blogger Jan_OS írta...

Tudtok élni :))) Örülök hogy bevált ez az Írország project. Láttam, hogy kerestél délelőtt, de épp a klotyót javítoen ttam.. (gondolom nem is kell mondanom hogy a vége az lett hogy beletörtem a csövet a falba és vízvezeték szerelőt kellett kihívnom)
Holnap felhívlak..
Ja és bazalt orgonák itthon is vannak, a Szent György Hegyen.

 

Megjegyzés küldése

Feliratkozás Megjegyzések küldése [Atom]

<< Főoldal